Fiat Seicento & Fiat Cinquecento Community Foren-Übersicht Fiat Seicento & Fiat Cinquecento Community Foren-Übersicht


Fiat Seicento 1.4 16v open-itbs 6-speed real tuning
Gehe zu Seite 1, 2, 3  Weiter
 
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen    Fiat Seicento & Fiat Cinquecento Community Foren-Übersicht -> Motor
wichtig, spi und mpi? << :: >> Zylinderkopf nicht Plan ?  
Autor Nachricht
kvonk



Anmeldedatum: 14.03.2012
Beiträge: 108
Fahrzeug:
Wohnort: Twente

BeitragVerfasst am: 16.04.2015, 19:43    Titel: Fiat Seicento 1.4 16v open-itbs 6-speed real tuning

How we startend










The repainted seicento













OMP cage




15inch Speedline Montecarlo's with toyo proxes R888 semislicks




New sparco strutbar


New ballberings


New ta technix springs and adjustible camber plates


New wishbones with strongflex


Recoated rear axel with strongflex and ta technix springs


New rear ballberings and rear calliper update from a barchetta






New sparco r100 seats with pink LUKE 4-point belts


Supersprint collector - 100 cpsi kat - cch48 exhaust pipe - novitec duplex






Pink steering wheel




Crankshaft lost 0.4kg and is balanced




Flywheel 4.5kg and balanced





Pistons lightened and balanced




Steel top ring - cast iron second ring - 3 pices oil ring


Pistons put in the engine


New berings






Crank placeded


Oil pump


Oil pump plunger tunend






Oil pressure and themp






Adjustible cam pulley for 16v




Aluminium timing pulley




Intake


Head flowed


4x42mm open injection trottle body's


Dta s40 ecu sensors


mechanical cam followers with lash caps


Technical cam datasheet
CATCAMS 1901453 and Bigger springs and retainers


6-speed Punto mk2 gearbox conversion for seicento


[/img]



image.jpg
 Beschreibung:
 Dateigröße:  158.88 KB
 Angeschaut:  242 mal

image.jpg


Benutzer-Profile anzeigen
+++ Werbung +++
Diese Werbung verschwindet, sobald Du dich einloggst!
Ratte



Anmeldedatum: 07.06.2006
Beiträge: 4540
Fahrzeug: Cinquecentos
Wohnort: Sachsenring

BeitragVerfasst am: 16.04.2015, 20:17    Titel:

Benutzer-Profile anzeigen
bbcreativo



Anmeldedatum: 23.09.2011
Beiträge: 1824
Fahrzeug: Cinquecento Sporting Serie +XX, Gelb

BeitragVerfasst am: 16.04.2015, 20:18    Titel:

Good Heavens... Shocked

Awfull nice Razz
Benutzer-Profile anzeigen
FreddyF500



Anmeldedatum: 14.08.2013
Beiträge: 1166
Fahrzeug: Fiat Cinquecento 1.242 MPI, Audi A6 Avant

BeitragVerfasst am: 16.04.2015, 20:26    Titel:

You are so crazy .
Very good work.
More pictures please.


Greetings Freddy
Benutzer-Profile anzeigen
Cinqueracer



Anmeldedatum: 27.03.2014
Beiträge: 4704
Fahrzeug: Cinquecento Sporting
Wohnort: hessen

BeitragVerfasst am: 16.04.2015, 20:28    Titel:

Da geht mir eben einer ab
Benutzer-Profile anzeigen
Dr.Oetker



Anmeldedatum: 22.10.2007
Beiträge: 3226
Fahrzeug: Seicento Sporting Abarth (MPI), Cinque Sporting 16V, Cinque 0.9
Wohnort: NRW

BeitragVerfasst am: 16.04.2015, 20:31    Titel:

Freaking awsome work you did there, wow! Shocked

The ports in the head look huge, do you have more detailed pics or is it "top secret"? Wink

But I'm not getting to like the color, especially the steering wheel looks like it came straight out of a Barbie car... Razz
Benutzer-Profile anzeigen
JohnnyB



Anmeldedatum: 11.05.2009
Beiträge: 2357
Fahrzeug: Red-Runner + T4 Multivan

BeitragVerfasst am: 17.04.2015, 07:36    Titel:

Nice! Girly car? Then the color is ok.
Great work! Engine runs?

Are you going to visit the "Italoforum" this year in Herten? Smile
Benutzer-Profile anzeigen
kvonk



Anmeldedatum: 14.03.2012
Beiträge: 108
Fahrzeug:
Wohnort: Twente

BeitragVerfasst am: 17.04.2015, 08:20    Titel:

Dr.Oetker hat Folgendes geschrieben:
Freaking awsome work you did there, wow! Shocked

The ports in the head look huge, do you have more detailed pics or is it "top secret"? Wink

But I'm not getting to like the color, especially the steering wheel looks like it came straight out of a Barbie car... Razz


The ports in the head are indeed realy big, on the undersite it can't not get bigger but the sides en upper side can around 3mm a side

I Will put here Some more pictures
Confused
Benutzer-Profile anzeigen
kvonk



Anmeldedatum: 14.03.2012
Beiträge: 108
Fahrzeug:
Wohnort: Twente

BeitragVerfasst am: 17.04.2015, 08:25    Titel:

JohnnyB hat Folgendes geschrieben:
Nice! Girly car? Then the color is ok.
Great work! Engine runs?

Are you going to visit the "Italoforum" this year in Herten? Smile


My woman did the styling and i the technical part
And she wil drive seicento because i can't drive Any more

I gues that the car then still not is finishend
We buyed a new house and that Will take Some time and money to
Benutzer-Profile anzeigen
NOP1050



Anmeldedatum: 07.12.2013
Beiträge: 1663
Fahrzeug: Cinque 16V, Triumph Speed Triple R, Ford S-Max Titanium 210PS :-)
Wohnort: Hamburg

BeitragVerfasst am: 17.04.2015, 10:27    Titel:

Absolutely great ! ! !

At "New ta technix springs and adjustible camber plates you have not the right picture! Wink

Can you explain the "Oil pump plunger tunend" please!?

Keep it up and more pictures please! Smile
Benutzer-Profile anzeigen
kvonk



Anmeldedatum: 14.03.2012
Beiträge: 108
Fahrzeug:
Wohnort: Twente

BeitragVerfasst am: 17.04.2015, 14:04    Titel:

Im sorry







Und da ist delarue ( Oscar van de straate )
Benutzer-Profile anzeigen
kvonk



Anmeldedatum: 14.03.2012
Beiträge: 108
Fahrzeug:
Wohnort: Twente

BeitragVerfasst am: 17.04.2015, 14:12    Titel:

NOP1050 hat Folgendes geschrieben:
Absolutely great ! ! !

At "New ta technix springs and adjustible camber plates you have not the right picture! Wink

Can you explain the "Oil pump plunger tunend" please!?

Keep it up and more pictures please! Smile


I put that screw in the spring so that he expand more outstanding force and that create more oil pressure
Benutzer-Profile anzeigen
toennessi



Anmeldedatum: 31.07.2011
Beiträge: 98
Fahrzeug: Cinquento Sporting
Wohnort: 64732 Bad Koenig

BeitragVerfasst am: 17.04.2015, 15:10    Titel:

wow wow wow!!!!
Thumbs up
Great Work, thats my taste too, not the color, the technical Part Wink))
keep on posting and Tuning!!
Benutzer-Profile anzeigen
benbert



Anmeldedatum: 23.03.2009
Beiträge: 248
Fahrzeug: Cinquecento Novitec Turbo, Cinquecento 1.2 8v SPI, Cinquecento Sporting, Panda 100HP, Uno Turbo Racing, Uno 1.5 MPI MK1

BeitragVerfasst am: 17.04.2015, 16:08    Titel:

Wow! Very Nice and interesting project, keep going Bier
Benutzer-Profile anzeigen
NOP1050



Anmeldedatum: 07.12.2013
Beiträge: 1663
Fahrzeug: Cinque 16V, Triumph Speed Triple R, Ford S-Max Titanium 210PS :-)
Wohnort: Hamburg

BeitragVerfasst am: 17.04.2015, 16:39    Titel:

kvonk hat Folgendes geschrieben:

I put that screw in the spring so that he expand more outstanding force and that create more oil pressure


Okay, i understand!
Benutzer-Profile anzeigen
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen    Fiat Seicento & Fiat Cinquecento Community Foren-Übersicht -> Motor Alle Zeiten sind GMT + 1 Stunde
Gehe zu Seite 1, 2, 3  Weiter
Seite 1 von 3


 

Ähnliche Beiträge im Fiat Cinquecento und Seicento Forum
Thema Forum Antworten
Keine neuen Beiträge Suche Pin-Belegung Kabelstrang seicento Motor 0
Keine neuen Beiträge Seicento Griff zum Sitze umklappen abbauen Interieur 8
Keine neuen Beiträge Fiat Panda 2011 kein Zündfunke Probleme 4
Keine neuen Beiträge Fiat Seicento Startprobleme unerklärlich Probleme 6
Keine neuen Beiträge Rostiger Hinterachsträger Seicento Fahrwerke, Felgen, Reifen & Bremsen 15


© 2004 - 2012 cento-world.de
Impressum/Datenschutz